Szkoła Podstawowa im. Sebastiana Fabiana Klonowicza w Sulmierzycach

Projekt „Learn 4 life: active and responsible citizenship”

Projekt „Learn 4 life: active and responsible citizenship”


Główne cele tego projektu to:


1) Rozwój postaw i umiejętności uczniów, aby byli bardziej aktywnymi obywatelami w swoich społecznościach.


2) Zwiększenie aktywności obywatelskiej jako sposobu na życie wśród uczniów.


3) Stworzenie internetowego narzędzia szkolnego, które zawiera przykłady dobrych praktyk promujących aktywne obywatelstwo.


4) Uczenie się samodzielnego myślenia, pracy zespołowej i świadomości społecznej.


5) Rozwijanie umiejętności językowych.


W projekcie „Learn 4 life: actiwe and responsible citizenship” biorą udział następujące kraje: Polska, Włochy, Grecja, Rumunia, Turcja. 

rys 

Strona internetowa projektu: http://erasmuspluslearn4life.eu

POCZĄTEK DZIAŁAŃ 

Nasza Szkoła przystąpiła do realizacji projektu: + „Learn 4 live: active and responsible citizenship”. Projekt ten będzie trwał dwa lata. Jego realizacja rozpoczęła się 01.09.2018 r., a zakończy się 31.08.2020 r.

Pierwsze działania, jakie zostały podjęte w związku z rozpoczęciem tego projektu w naszej szkole to dokładne zapoznanie się z dokumentacją tego projektu, jego zadaniami i celami oraz podanie do wiadomości tego faktu wszystkim nauczycielom na Radzie Pedagogicznej. Zostały przedstawione zadania jakie będą podjęte w trakcie realizacji tego projektu i podzielone pomiędzy nauczycieli, którzy wyrazili chęć do współpracy i pomocy. Został ustalony plan działań na najbliższe kilka miesięcy.

Następnym krokiem było rozpowszechnienie tego projektu i rozbudzenie zainteresowania nim wśród uczniów, ich rodziców i w środowisku lokalnym. W związku z tym, została utworzona specjalna zakładka na stronie internetowej szkoły pod nazwą Corner Erasmus+, na której przedstawione zostały wszelkie informacje dotyczące tego projektu - partnerzy, czas trwania, cele, główne działania i oczekiwane wyniki.

Po spotkaniu z uczniami nastąpiła rekrutacja uczniów, którzy wyrazili chęć do udziału w projekcie. Uczniowie otrzymali deklaracje, które musieli uzupełnić wspólnie z rodzicami. Utworzona grupa projektowa spotykała się celem omawiania spraw dotyczących realizacji zadań projektu.

W szkole wśród wszystkich uczniów ogłoszony został konkurs na logo projektu. Trzy najlepsze prace zostały podane do konkursu na logo projektu. Ostateczny, rozstrzygający konkurs na główne logo projektu odbył się na spotkaniu w Grecji. 

 

Relacja z konkursu (materiał archiwalny z roku szkolnego 2018/2019)

W związku z przystąpieniem w bieżącym roku szkolnym naszej szkoły do projektu Erasmus+, nauczycielki języków obcych – pani Marzanna Stawowy i pani Anna Kulas, sprawujące opiekę nad projektem, ogłosiły konkurs na firmujące go logo. Konkurs, który trwał od 19 października do 23 listopada br. został właśnie zakończony.

Konkurs przeznaczony był dla uczniów sulmierzyckiej szkoły, a konkursowe projekty można było wykonywać indywidualnie bądź zespołowo, ręcznie lub z wykorzystaniem technik komputerowych.

Prace miały zawierać flagi państw biorących udział w projekcie: Polska, Portugalia, Litwa, Turcja, Bułgaria dla projektu: „Smart school for smart age” oraz Polska, Grecja, Rumunia, Włochy, Turcja dla projektu: „Learn 4 life: active and responsible citizenship”. Poza tym miały być czytelne i łatwe do zapamiętania, zawierać ciekawe pomysły graficzne, wzbudzać pozytywne emocje oraz być łatwo identyfikowane z tematyką projektu (promowanie aktywnego obywatelstwa – środowisko lokalne, kraj, Europa - „Learn 4 life: active and responsible citizenship” / zachęcanie uczniów do korzystania z komputerów i innych urządzeń technologicznych, uświadomienie czym jest bycie Europejczykiem – lepsze poznanie „zjednoczonej różnorodności” - „Smart school for smart age”)

Na konkurs wpłynęły łącznie 24 prace, które na posiedzeniu w dniu 27 listopada oceniła Komisja Konkursowa w składzie: Marzanna Stawowy – przewodnicząca oraz członkowie: pani dyrektor Beata Koprowska, pani wicedyrektor Jowita Koczorowska-Osowska, nauczyciele: Anna Kulas, Iwona Molecka, Romuald Gurzyński, Paweł Dymała oraz Martyna Barczak – przedstawicielka Samorządu Uczniowskiego.

Przy ocenie prac Komisja przyjęła następujące kryteria: oryginalność, trafność i czytelność projektu oraz estetykę wykonania. Komisja konkursowa zwracała również uwagę na cechy plastyczne i umiejętności korzystania z technologii komputerowej.

Dla projektu „Learn 4 life: active and responsible citizenship” najlepsze prace (3 propozycje!) wykonał Hubert Marczyk.

Dziękujemy wszystkim, którzy podjęli trud przygotowania prac na konkurs, a zwycięzcom gratulujemy uznania w oczach komisji oraz zajętych miejsc!

(AR na podst. Regulaminu i protokołów pokonkursowych)

Zdjęcia z konkursu dostępne są  TUTAJ


Następnym krokiem był wybór sześciu uczniów, którzy mieli jechać na pierwsze spotkanie do Grecji. Przy wyborze uczniów na wyjazd brana była pod uwagę ich znajomość języka angielskiego i umiejętność posługiwania się technologią komputerową oraz ocena ucznia z zachowania.

Data wyjazdu do Grecji została ustalona w dniach 9-12 grudnia 2018 r. Na kilka tygodni przed wyjazdem wybrana grupa uczniów intensywnie przygotowywała się poprzez wykonanie prezentacji o naszej szkole, mieście i kraju, zapoznanie się z miejscem pobytu - jego kulturą i tradycją a także przygotowanie poloneza. Odbyło się spotkanie z rodzicami, na którym zostali oni poinformowani o szczegółach wyjazdu. 

 

Zapowiedź wyjazdu (materiał archiwalny z roku szkolnego 2018/2019)

Już 9 grudnia br. wyjedzie za granicę pierwsza grupa reprezentująca naszą szkołę w ramach projektu Erasmus+ „Learn 4 live: active and responsible citizenship”. Martyna Barczak, Dagmara Wieczorek, Nikola Kalak, Hubert Marczyk, Bartosz Szpak i Nikodem Ziental pod opieką pani Jowity Koczorowskiej- Ossowskiej i pani Anny Kulas udadzą się do Karditsy w Grecji.

Jest to miejsce pierwszej mobilności, gdzie spotkają się uczniowie państw partnerskich z Polski, Włoch, Grecji, Turcji i Rumuni. Na spotkanie uczniowie przygotowali w języku angielskim prezentację o naszej szkole, mieście i kraju, taniec narodowy - polonez oraz logo projektu.
Podczas tygodniowego pobytu uczniowie zaprezentują naszą szkołę i kulturę na arenie międzynarodowej, poznają kulturę i system edukacji krajów partnerskich, nawiążą znajomości z uczniami biorącymi udział w projekcie, wezmą udział w licznych warsztatach promujących wartości Unii Europejskiej oraz aktywne obywatelstwo, zwiedzą miasta: Karditsa, Trikala, Ateny. Wszystkie podejmowane działania odbywają się w języku angielskim. Wyjazd dla uczniów jest bezpłatny.

 

PIERWSZY WYJAZD - GRECJA 

9 grudnia 2018 roku wyjechała do Grecji pierwsza grupa reprezentująca naszą szkołę w ramach projektu Erasmus+ „Learn 4 live: active and responsible citizenship”. Martyna Barczak, Dagmara Wieczorek, Nikola Kalak, Hubert Marczyk, Bartosz Szpak i Nikodem Ziental pod opieką pani Jowity Koczorowskiej - Ossowskiej i pani Anny Kulas udali się do greckiej Karditsy. Było to miejsce pierwszej mobilności, gdzie spotkali się uczniowie państw partnerskich z Polski, Włoch, Grecji, Turcji i Rumuni. Na spotkanie uczniowie przygotowali w języku angielskim prezentację o naszej szkole, mieście i kraju, taniec narodowy - polonez oraz logo projektu. 

fot 

plakat

Podczas tygodniowego pobytu uczniowie zaprezentowali naszą szkołę i kulturę na arenie międzynarodowej, poznali kulturę i system edukacji krajów partnerskich, nawiązali znajomości z uczniami biorącymi udział w projekcie, wzięli udział w licznych warsztatach promujących wartości Unii Europejskiej oraz aktywne obywatelstwo, zwiedzili miasta: Karditsa, Trikala, Ateny. Wszystkie podejmowane działania odbywały się w języku angielskim. Wyjazd dla uczniow był bezpłatny. 

Zdjęcia z wyjazdu można obejrzeć TUTAJ

 

Relacja z pobytu w Grecji (materiał archiwalny z roku szkolnego 2018/2019)

W dniach od 9 do 15 grudnia 2018 roku 6-osobowa grupa uczniów naszej szkoły: Martyna Barczak, Dagmara Wieczorek, Nikola Kalak, Hubert Marczyk, Bartosz Szpak i Nikodem Ziental pod opieką pani Jowity Koczorowskiej- Ossowskiej i pani Anny Kulas przebywała w Grecji w ramach projektu Erasmus ++ "Learn 4life: active and responsible citizenship". Oto krótka relacja z wyjazdu, przygotowana przez jego uczestników.

Dzień 1
Nauczyciele i uczniowie naszej szkoły zostali z zadowoleniem przywitani przez grecką szkołę 5o Gymnasio Karditsas. Wszyscy uczestnicy mieli okazję obejrzeć prezentację opisującą Grecję, przedstawić się na forum wszystkich osób, a także uczestniczyć w grach integracyjnych i prezentacjach tańców narodowych.

Dzień 2
Uczniowie wyjechali do miejsca o nazwie Meteora. Podziwiali tam niezwykłe, górskie widoki, a także piękne klasztory. Następnie udali się do Trikali, gdzie zwiedzili miasto. Najważniejszym punktem tego dnia było przedstawienie naszej szkoły, miasta, a także państwa przed wszystkimi uczestnikami. Odbyło to się w Centrum Edukacji Środowiskowej, gdzie pokazano nam również wiele projektów dotyczących ochrony środowiska. Ostatnią aktywnością było zwiedzenie świątecznego parku rozrywki.

Dzień 3
Uczniowie udali się do szkoły 5o Gymnasio Karditsas, by uczestniczyć w warsztatach grupowych na temat wartości "Zjednoczonej Europy dla uczniów i nauczycieli zagranicznych delegacji”.

Dzień 4
Uczniowie brali udział w wycieczce nad jezioro Plastira. Spotkała nas ogromna niespodzianka w postaci śniegu. Z kolei po południe było przeznaczone na warsztaty plastyczne. Wszyscy wykonali bransoletki.
Wieczorem odbyła się uroczysta kolacja, podczas której wystąpił zespół tańca ludowego, a także odbył się konkurs piosenki. Uczestnicy otrzymali pamiątkowe certyfikaty.

Dzień 5
Wszyscy uczestnicy wzięli udział w wycieczce do Aten. Zwiedzaliśmy Muzeum Archeologiczne, a także wspięliśmy się na Akropol.

Dzień 6
Uczniowie wraz z nauczycielkami zwiedzali Ateny oraz kupili pamiątki. W południe udaliśmy się na lotnisko i wróciliśmy do Sulmierzyc.

 

DRUGI WYJAZD - WŁOCHY 

25 marca 2019 roku wyjechała do Włoch druga grupa reprezentująca naszą szkołę w ramach projektu Erasmus+ „Learn 4 live: active and responsible citizenship”. Gimnazjalistki: Dagmara Dajczer Aleksandra Konieczna, Monika Paryas i Agata Wichłacz oraz szóstoklasistki: Zofia Duczmal i Kinga Gąsior pod opieką pani Jowity Koczorowskiej - Ossowskiej i pani Anny Kulas udały się do włoskiego Atri.

fot  

rys

Podczas tygodniowego pobytu (25.03-29.03.2019r.) uczennice wzięły udział w licznych warsztatach prowadzonych w języku angielskim, zwiedziły Atri, okoliczne miasteczka oraz stolicę Włoch - Rzym. Ponadto poznały kulturę i zwyczaje Włoch, zasmakowały prawdziwych włoskich potraw oraz poznały uczniów z Włoch, Grecji, Rumunii i Turcji. 

Relację z pobytu we Włoszech przeczytasz  w e-magazynie  TUTAJ     (po wpisaniu hasła: relacja)

Relację w wersji angielskiej przeczytasz TUTAJ  (po wpisaniu hasła: Atri)

Zdjęcia z wyjazdu można obejrzeć TUTAJ

 

Relacja z pobytu we Włoszech (materiał archiwalny z roku szkolnego 2018/2019)

25 marca br. wyjechała do Włoch druga grupa reprezentująca naszą szkołę w ramach projektu Erasmus+ „Learn 4 live: active and responsible citizenship”. Gimnazjalistki: Dagmara Dajczer Aleksandra Konieczna, Monika Paryas i Agata Wichłacz oraz szóstoklasistki: Zofia Duczmal i Kinga Gąsior pod opieką pani Jowity Koczorowskiej - Ossowskiej i pani Anny Kulas udały się do włoskiego Atri.

Oto relacja uczestniczek z tygodniowego pobytu we Włoszech:

DZIEŃ PIERWSZY
Dziś zaczęła się cała przygoda. Z Sulmierzyc jechałyśmy do Wrocławia na lotnisko. Niektóre z nas leciały samolotem pierwszy raz, ale na szczęście żadna się nie bała. Przez odprawy przeszłyśmy bez żadnych komplikacji. Czas oczekiwania na lot był chyba najgorszy. Podróż samolotem trwała ok. 2h. Po przylocie, autokarem udałyśmy się do Atri. Po zameldowaniu w hotelu i rozpakowaniu bagaży poszłyśmy na wspólną kolację z innymi uczestnikami projektu.

DZIEŃ DRUGI
W drugim dniu całą grupą udaliśmy się do miejscowej szkoły, gdzie zostaliśmy przywitani przez dyrektora i nauczycieli. Następnie uczniowie oprowadzili nas po szkole, opowiedzieli o tym jak wyglądają zajęcia w ich szkole oraz czego się w niej uczą. Brałyśmy udział w zajęciach, podczas których poznałyśmy się z innymi uczestnikami projektu. Po południu zwiedzałyśmy Atri.

DZIEŃ TRZECI
Kolejnego dnia udaliśmy się do włoskiego rezerwatu przyrody. Braliśmy tam udział w warsztatach, podczas których wykonywaliśmy prace z materiału pochodzącego z tego regionu. Wieczór obfitował w występy zarówno nasze, jak i uczniów szkół w Atri. W przepięknym teatrze Teatro Comunale di Atri przedstawiłyśmy swoją prezentację na temat aktywnego obywatelstwa.

DZIEŃ CZWARTY
Czwartego dnia odwiedziliśmy szkołę, która mieści się w szpitalu, a następnie udaliśmy się do przedszkola. Włoskie przedszkolaki przywitały nas serdecznie piosenkami w języku angielskim oraz obdarowały własnoręcznie wykonanymi upominkami. Później pojechaliśmy do Torre di Cerano, jednej z najstarszych przybrzeżnych wież Królestwa Neapolu, która usytuowana jest tuż przy Morzu Adriatyckim. Wraz z całą grupą uczestniczyliśmy w zajęciach dotyczących recyklingu.

DZIEŃ PIĄTY
W czwartkowy poranek wyruszyliśmy do Fortezza of Civitella del Tronto. Mieliśmy okazję zwiedzać wspaniałą fortecę oraz pochodzić po miejscowych pięknych uliczkach. Widok zapierał dech w piersiach, gdyż otaczały nas góry. Po zwiedzaniu mogliśmy skosztować pysznego miejscowego jedzenia jakim jest spaghetti. Wieczorem pojechaliśmy do restauracji, gdzie odbyła się kolacja pożegnalna i zostały wręczone certyfikaty.

DZIEŃ SZÓSTY
W piątek z samego rana wyjechaliśmy do Rzymu. Podróż minęła bardzo szybko i przyjemne. Na miejscu czekał na nas bardzo charyzmatyczny przewodnik, podczas zwiedzania mogłyśmy ponownie sprawdzić i podszkolić język angielski, ponieważ zwiedzanie było prowadzone w języku angielskim. Zwiedziliśmy między innymi Koloseum, Plac Świętego Piotra, Forum Romanum oraz najważniejsze miejsce dla wszystkich katolików, czyli Watykan. Niezwykle zachwyciła nas Fontana Di Trevi oraz piękne ulice Rzymu.

SIÓDMY DZIEŃ
Ostatniego dnia zadowolone, pełne wrażeń i bogate o nowe doświadczenia wróciłyśmy do Polski.
DZIĘKUJEMY!!!

 

TRZECI WYJAZD - RUMUNIA

fot

fot

Zapowiedź wyjazdu (materiał archiwalny z roku szkolnego 2019/2020)

Już 29 września br. wyjedzie za granicę kolejna grupa reprezentująca naszą szkołę w ramach projektu Erasmus+ „Learn 4 live: active and responsible citizenship”.
Anna Kawczyńska, Nikola Nowak, Anna Strączkowka, Mateusz Brdys, Paweł Banaszak oraz Szymon Jonda pod opieką pani Anny Kulas i pani Jowity Koczorowskiej- Ossowskiej udadzą się do Krajowej w Rumunii.
Jest to miejsce trzeciej mobilności, gdzie spotkają się uczniowie państw partnerskich z Polski, Włoch, Grecji, Turcji i Rumunii.
Podczas tygodniowego pobytu uczniowie zaprezentują naszą szkołę na arenie międzynarodowej, poznają kulturę i obyczaje panujące w Rumunii, nawiążą znajomości z uczniami biorącymi udział w projekcie, wezmą udział w warsztatach prowadzonych przez mistrza ceramiki oraz warsztatach dotyczących ochrony środowiska, zwiedzą miasta: Krajowa, Miraconia, Horezu oraz stolicę Rumunii Bukareszt. Wszystkie podejmowane działania odbywają się w języku angielskim.

Relację z pobytu w Rumunii przeczytasz  TUTAJ

Zdjęcia z wyjazdu można obejrzeć  TUTAJ

 

ERASMUS DAY

W czwartek  - 10 października br. nasza szkoła wraz z całą Europą świętowała Dni Erasmusa.  Z tej okazji uczniowie naszej szkoły przygotowali gazetki tematyczne dotyczące krajów biorących udział w projektach „Leran 4 life: active and responsible citizenship” oraz „Smart school for smart age”. W tym dniu uczniowie mieli możliwość obejrzenia zdjęć i prezentacji z pobytu w Grecji, Włoszech, Rumunii, Turcji, Litwy oraz Bułgarii, zobaczyli szkolny Erasmus Garden oraz wystawę pamiątek z poszczególnych mobilności, zapoznali się z działaniami związanymi z projektami, stworzyli komiks w języku angielskim dotyczący ochrony środowiska oraz wykonali zadanie na platformie e-Twinnig.

 

plakat

 

Zdjęcia z Erasmus Day obejrzysz  TUTAJ

 

 SELFIE+

W październiku nasza szkoła dołączyła do społeczności Selfie+ i wzięła udział w tegorocznym konkursie w kategorii:
• Twój projekt w jednym ujęciu – za pomocą jednego zdjęcia przedstaw główny temat działań projektowych..

 

rys

 

CZWARTY WYJAZD - TURCJA

 fot 

Zapowiedź wyjazdu (materiał archiwalny z roku szkolnego 2019/2020)

3 listopada br. wyjedzie za granicę kolejna grupa reprezentująca naszą szkołę w ramach projektu Erasmus+ „Learn 4 live: active and responsible citizenship”.

Weronika Janicka, Amelia Hybsz, Kinga Gąsior, Maksymilian Maciejewski, Oliver Migaj oraz Brajan Michałowski pod opieką pani Anny Kulas i pani Jowity Koczorowskiej- Ossowskiej udadzą się do miasta Samsun w Turcji. Jest to miejsce czwartej mobilności, gdzie spotkają się uczniowie państw partnerskich z Polski, Włoch, Grecji, Turcji i Rumunii.

Informacja o pobycie w Turcji (materiał archiwalny z roku szkolnego 2019/2020)

W dniach od 4 do 11 listopada br. Kinga Gąsior, Amelia Hybsz, Weronika Janicka, Maksymilian Maciejewski, Brajan Michałowski oraz Oliver Migaj pod opieką pani Anny Kulas i pani Jowity Koczorowskiej- Ossowskiej przebywali w tureckim Samsun w ramach projektu Erasmus+ „Learn 4 live: active and responsible citizenship”.

Podczas pięciodniowego pobytu uczniowie zaprezentowali naszą szkołę na arenie międzynarodowej, poznali kulturę i obyczaje panujące w Turcji, zasmakowali tureckiej kuchni, nawiązali znajomości z uczniami biorącymi udział w projekcie, wzięli udział w warsztatach dotyczących wolontariatu oraz problemu bezdomnych zwierząt, zwiedzili miejscowe muzea oraz miasto Samsun. Wszystkie działania odbywały się w języku angielskim.

 

Zdjęcia z wyjazdu obejrzysz   TUTAJ

 

PIĄTE SPOTKANIE - POLSKA (on-line)

 

plakat

plakat

 

ERASMUS WIRTUALNIE W SULMIERZYCACH

W dniach od 22 do 28 marca br. nasza szkoła gościła wirtualnie uczniów i nauczycieli z Włoch, Rumunii, Grecji i Turcji, w ramach piątej mobilności międzynarodowego projektu Erasmus+ „Learn 4 life: active and responsible citizenship”. Łącznie w spotkaniach wzięły udział 142 osoby.

W trakcie spotkań uczniowie z krajów partnerskich nawiązali kontakty podczas ice-breaking activities, odbyli wirtualny spacer po naszej szkole i mieście, poznali tradycyjną polską kuchnię, nauczyli się kilku zwrotów w języku polskim, a także w wirtualny sposób zwiedzili Kraków, Wieliczkę oraz Auschwitz.

Podczas mobilności nie zabrakło pozdrowień od Przedszkolaków oraz interaktywnych zadań, takich jak: tworzenie kartek z pozdrowieniami, Padlet z ulubionymi tradycyjnymi potrawami, interaktywna chmura wyrazowa ze skojarzeniami dotyczącymi aktywnego obywatelstwa, dyskusja na platformie eTwinning, dzięki którym uczniowie mieli okazję poznać się lepiej i zaprzyjaźnić.

Wszystkim spotkaniom towarzyszyła serdeczna atmosfera.

Koordynatorem mobilności była pani Anna Kulas.

 

rys

 

MONDAY - 22/03/21

 

1. Welcome, introducing.

rys

 

2. Ice-breaking activity (interactive box with questions).

rys

 

3. Presentation of Sulmierzyce:

fot

 

4. Presentation of Polish school:

fot

 

5. Greetings from Polish Kindergarten:

fot

 

6. Online quiz "Do you know the partners of the project >Learn 4 life: active and responsible citizenship<"? 

rys

 

6. Online quiz “National flags” (Wordwall):

rys 

 

7.Greetings cards:

fot

 

TUESDAY - 23/03/21

 

1. Icebreaker (teachers):

rys

 

2. Icebreaker (students):

rys

 

3. Presentation of film “Culture heritage”. (Turkey)

 

4. Short Presentation: ”National symbols of Turkey".

 

5. Presentation/film: "Some moments of Polish students’ life". (Poland)

 info

 

6. Presentation about the traditional food in Poland. (Poland)

fot

 

7. Creating the Padlet by the students "My favourite typical national food":

plakat


WEDNESDAY - 24/03/21

 

1. Warm-up activity: words and phrases in Polish, English, Romanian, Greek, Italian and Turkish:

rys

 

2. Presentation of film “Culture heritage”. (Greece)

 

3. Presentation: ”National symbols of my country”. (Greece)

 

4. Presentation of film “Culture heritage”. (Poland)

plakat

 

5. Presentation: ”National symbols of my country”. (Poland)

rys

 

6. Quiz: Polish National symbols

rys

 

7. Polish language "7 essential facts about the Polish language"

rys

 

8. Activity: learning some Polish words- the students draw lots a Polish word on the interactive wheel and repeat it:

rys

 

THURSDAY - 25/03/21

 

1. Presentation of film “Culture heritage”. (Italy)

 

2. Presentation: ”National symbols of my country”. (Italy)

 

3. Interesting facts about Poland: "10 inventions you didn’t know were Polish"

rys

 

4. Virtual Tour-South of Poland:

- Cracow (main objects)

fot

- Cracow - lecture (main square)

fot

- Wieliczka Salt Mine 

fot

- Auschwitz Birkenau

fot

 

5. Quiz: "What do you know about Poland?" (learnings app- the students can see the right answer)

rys

 

FRIDAY - 26/03/21

 

1. Warm-up activity: learning Polish words and phrases

rys

 

2. Presentation of film “Culture heritage”. (Romania)

 

3. Presentation: ”National symbols of my country”. (Romania)

 

4. Virtual tour to Warsaw - the capital city of Poland:

fot

 

5. Presentations (all countries) “How can we help each other and the animals as active and responsible citizens during Coronavirus pandemic?”

rys

 

6. Mindmap: HOW DO YOU SPEND YOUR TIME AT HOME DURING CORONAVIRUS PANDEMIC? padlet:

plakat

 

SATURDAY - 27/03/21


1. eTwinning activity - discussion on the chat:

Discussion about active and responsible citizenship.

The topic of our Erasmus+ project is: "Learn 4 life: active and responsible citizenship". We have talked a lot about that during all mobilities. We have shared the ideas, presented our points of view.

We should all aspire to be good citizens of our country and of the world.

What does it mean to be a good citizen?

How do you become a good citizen?

What are the characteristics of a good citizen?

What are the good citizenship values?

What does it mean to be a responsible citizen during this year?

Let’s discuss!


2. Online quiz (Wordwall): "Good citizen/bad citizen"

rys

 

3. Word cloud: Your association to the phrase: "active and responsible citizenship"

plakat

 

4. Presentation: End of the project - The best moments. (Poland)

 rys


5. Summarising the project, end speech, acknowledgments. (Italy)

 

6. Survey:

rys

 

7. Certificates.


SUNDAY - 28/03/21

 

Teachers’ meeting.

Evaluation of the project.

Exchange of materials.

 

Zapraszamy do obejrzenia   ZDJĘĆ   ze spotkań!

 

Thank you to the teachers and students participating at the 5th LTTA virtual mobility in Sulmierzyce, Poland.

It was a pleasure to cooperate with you!

plakat

 plakat

plakat

plakat

 

PODSUMOWANIE PROJEKTU

Zapraszamy do obejrzenia  ALBUMU  podsumowującego udział naszej szkoły w projekcie „Learn 4 life: active and responsible citizenship”.